۲۳- افزایش دستاوردهای علمی سازمان با توجه بر ایجاد نوآوری نسبت به گذشته
۲۴- قضاوت عملکرد افرادسازمان بر اساس شایستگی، نه بر مبنای روابط و ظواهر
۲۵- به روز بودن کارکنان بر اساس آموزش در سازمان
۲۶- توانایی انعطاف پذیری افراد سازمان با شرایط جدید و شرایط جهانی
۲۷- توانایی افراد سازمان در غنی سازی و مستند سازی دانش
۲۸- توانایی اعتماد آفرینی و پذیرش متقابل در برقراری ارتباط شخصی توسط افراد سازمان
۲۹- توجه به سطح مهارت و دانش افراد در زمان استخدام
۳۰- ایجاد و تسهیم و بکارگیری دانش در سازمان توسط مدیریت عالی
۳۱- حمایت مدیریت عالی سازمان از طوفان فکری وکار تیمی برای حل مشکلات سازمان جهت خلق ایده های نو
۳۲- توجه و اهمیت مدیران سازمان به دریافت بازخورد در طی فرایند خلق و نشر دانش
ادامه جدول(۱-۱) متغیرها به همراه ابعاد و شاخصها
عملکرد نوآورانه
نوآوری در محصول
۳۳-در تولید و عرضه خدمات جدید، سازمان اغلب پیشگام است.
۳۴- محصولات و حدمات جدید سازمان اغلب از سوی مشتریان به عنوان محصولات و خدمات ابداعی تلقی می شود.
۳۵- سازمان محصولات و خدمات ابداعی بیشتری نسبت به رقبای خود تولید کرده است.
۳۶- محصولات و خدمات جدید سازمان اغلب رقبا را از دور خارج میسازد.
۳۷- در تولید محصولات و خدمات جدید سازمان از جدیدترین دانش موجود استفاده می نماید.
نوآوری رفتاری
۳۸- در این سازمان افرادی که کارها را به روش های مختلف انجام میدهند مورد قبول واقع می شوند.
۳۹- در سازمان افراد تشویق می شوند تا افکار و رفتار خلاق داشته باشند.
۴۰- در سازمان افراد تمایل دارند تا روش های جدید انجام کارها را امتحان نمایند و راه حل های نو را جستجو کنند.
۴۱- اگر کسی بخواهد روش های جدید انجام کارها را امتحان نماید مورد حمایت مدیران قرار میگیرد.
نوآوری فرآیندی
۴۲- هرگاه یک مشکل با روش های سنتی قابل حل نباشد، افراد در سازمان به استفاده از روش های جدید تشویق می شوند.
۴۳- سازمان فرایندهای کسب و کار خود را دائما بهبود می بخشد.
نوآوری استراتژیک
۴۴- مدیران سازمان برای استفاده از فرصت های رشد نامعلوم خطرپذیر هستند.
۴۵- مدیران سازمان دائما به دنبال راه حل های جدید برای مشکلات توسط افراد خلاق هستند.
۴۶- در مقایسه با رقبا اکثر برنامه های بازاریابی سازمان خلاقانه بوده است.
۱-۷- مدل مفهومی تحقیق
ارائه شده از سوی محقق
۱-۸- قلمرو تحقیق
قلمرو موضوعی تحقیق، مدیریت منابع انسانی است و قلمرو مکانی نیز ستاد مرکزی بانک مهر اقتصاد می باشد. قلمرو زمانی نیز نیمه دوم سال ۱۳۹۲ می باشد.
.