فارسی
امیرتیموری، محمد حسن (۱۳۸۶)، یاددهی-یادگیری برنامه ای، تهران: انتشارات اساطیر.
امیرتیموری، محمد حسن (۱۳۹۰)، طراحی پیام های آموزشی، تهران: سمت.
بیابانگرد، اسماعیل (۱۳۹۰)، روان شناسی تربیتی، تهران: ویرایش.
حسینی غنچه، سید سالار (۱۳۹۱)، اصول سیستم های چند رسانه ای، تهران: ناقوس.
دیناروند، حسن (۱۳۹۰)، طراحی آموزشی برای اثربخشی تدریس، تهران: آییژ.
رضوی، عباس (۱۳۸۶)، مباحث نوین در فناوری آموزشی، اهواز: دانشگاه شهید چمران.
ریچی، ریتاسی، کلاین، جیمز دی، ترسی، مونیکا دبلیو (۱۳۹۱)، دانش پایۀ طراحی آموزشی، ترجمه حسین زنگنه و الهه ولایتی، تهران: آوای نور.
زنگنه، حسین (۱۳۹۱)، مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی، تهران: آوای نور.
سیف، علی اکبر (۱۳۸۹)، روان شناسی پرورشی نوین (روان شناسی یادگیری و آموزش)، تهران: دوران.
شعبانی، حسن (۱۳۸۶)، روش ها و فنون تدریس، تهران: سمت.
فتحی آذر، اسکندر (۱۳۸۷)، روش ها و فنون تدریس، تبریز: دانشگاه تبریز.
فردانش، هاشم (۱۳۸۶)، مبانی نظری تکنولوژی آموزشی (ویراست سوم)، تهران: سمت.
فردانش، هاشم (۱۳۸۸)، مبانی نظری تکنولوژی آموزشی (ویراست چهارم)، تهران: سمت.
فردانش، هاشم (۱۳۹۲)، مبانی و رویکردهای طراحی آموزشی، تهران: سمت.
کالیوگا، اسلاوا (۱۳۹۱)، بار شناختی و طراحی آموزشی، ترجمه محمد حسن امیرتیموری، سونیا موسی رمضانی، الهه ولایتی، تهران: آوای نور.
کدیور، پروین (۱۳۸۷)، روان شناسی تربیتی، تهران: سمت.
کرمی، زهره، عطاران، محمد (۱۳۸۵). بررسی تأثیر ساخت چند رسانه ای توسط دانش آموزان در میزان یادگیری آن ها در درس علوم (پایه پنجم). فصلنامه مطالعات برنامه درسی، سال اول، شماره ۲٫
لوی، اریه (۱۳۸۶)، مبانی برنامه ریزی آموزشی، ترجمه فریده مشایخ، تهران: مدرسه.
مایر، ریچارد (۱۳۸۷)، یادگیری چند رسانه ای، ترجمه مهسا موسوی، تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، (نشر اثر به زبان اصلی ۲۰۰۱).
موریسون، گری آر، روس، استیون ام، کمپ، جرالد ای (۱۳۸۷)، طراحی آموزشی اثربخش، ترجمه غلامحسین رحیمی دوست، اهواز: دانشگاه شهید چمران
موسی رمضانی، سونیا (۱۳۹۰)، تأثیر آموزش چند رسانه ای و سخنرانی بر انگیزش پیشرفت تحصیلی و خود تنظیمی دانش آموزان از راه دور، نشریۀ علمی پژوهشی فناوری آموزشی، سال ششم، جلد ۶، شمارۀ ۱، پاییز.
موسی رمضانی، سونیا، کنعانی، اسماعیل، ولایتی، الهه (۱۳۹۲)، بررسی تأثیر کنترل بار شناختی وارده بر حافظه بر میزان یادگیری و یادداری دستور زبان انگلیسی، اندیشه های نوین تربیتی، دورۀ ۹، شمارۀ ۱٫
میلر، جی پی (۱۳۸۹)، نظریه های برنامه درسی، ترجمه محمود مهرمحمدی، تهران: سمت.
محبوبی، طاهر، زارع، حسین، سرمدی، محمد رضا، فردنش، هاشم و فیضی، آوات (۱۳۹۱) تأثیر رعایت اصول طراحی آموزشی بر بار شناختی موضوعات یادگیری در محیط های یادگیری چند رسانه ای. فصلنامه مطالعات برنامه درسی آموزش عالی. سال ۳، شماره ۶، پاییز و زمستان ۱۳۹۱، ص: ۴۶-۲۹٫
ملکیان، فرامرز، آخوندی، آذر (۱۳۸۹)، تأثیر چند رسانه ای آموزشی در درمان اختلال املاء دانش آموزان ویژه یادگیری شهر کرمانشاه در سال تحصیلی ۸۷-۸۶٫ فصلنامه اندیشه های تازه در علوم تربیتی، سال ششم، شماره اول،۱۶۲-۱۴۵٫
نوروزی، داریوش (۱۳۷۱)، طراحی آموزشی چیست؟، مجموعه مقالات اولین سمینار تخصصی آموزش از راه دور، تهران: دانشگاه پیام نور.
نوروزی، داریوش، رضوی، عباس (۱۳۹۰)، مبانی طراحی آموزشی، تهران: سمت.
نوروزی، داریوش، احمد زاده بیانی، احمد، آقا براتی، نجمی (۱۳۹۰)، تأثیر آموزش چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس ریاضی دانش آموزان پسر در خود مانده، فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی، شماره ۴، سال اول. ص ۵۱-۲۳٫
زارعی زوارکی، اسماعیل، غریبی، فرزانه (۱۳۹۱)، تأثیر آموزش چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایۀ چهارم شهر اراک، فصلنامه روان شناسی افراد استثنایی، سال دوم، شمارۀ ۵، ص ۱۹-۱٫
انگلیسی
Atkinson, R. C., & Shiffrin, R. M. (1968). Human memory: A proposed system and its control processes. In J. T. Spence & K. W. Spence (Eds.), The psychology of learning and motivation (Vol. 2, pp. 89–۱۹۵). Oxford/England: Academic.
Baddeley, A. (1986). Working memory. New York: Oxford University Press.
Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: A social cognitive theory. Englewood Cliffs: Prentice-Hall.
Bartlett, F. C. (1932). Remembering: A study in experimental and social psychology. Oxford/ England: Macmillan.
Bednar, A. K., Cunningham, D., Duffy, T. M., & Perry, J. D. (1992). Theory into practice: How do we link? In T. M. Duffy & d. H. Jonassen (Eds), Constructivism and the technology of instruction: A conversation (pp. 17-34). Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, publishers.
Bruner, J. s. (1990). Acts of meaning. Cambridge, MA: Harvard University press.
Brünken, R., Plass, J. L., & Leutner, D. (2004). Assessment of cognitive load in multimedia learning with dual-task methodology: Auditory load and modality effects. Instructional Science, 32, 115-132.
Chandler, P., & Sweller, J. (1991). Cognitive load theory and the format of instruction. Cognition and Instruction, 8, 293–۳۳۲٫
Chandler, p., & sweller, J. (1996). Cognitive load while learning to use a computer program. Applied cognitive psychology, 10, 1-20.
Chi, M. T. H., de Leeuw, N., Chiu, M.-H., & LaVancher, C. (1994). Eliciting self- explanations improves understanding. Cognitive Science, 18, 439–۴۷۷٫
Cook, A. E. , Zheng, R. Z. , & Blaz, J. W. (2009). Measurement of cognitive load during multimedia learning activities. In R. Z. Zheng (Ed. ), Cognitive effects of multimedia learning (pp. 34-50). Hershey, PA: Information Science References (IGI) .
Cowan, N. (2001). The magical number 4 in short-term memory: A reconsideration of mental storage capacity. The Behavioral and Brain Sciences, 24, 87–۱۸۵٫
Dick, W., & Carey, J. O. (2009). The systematic design of instruction (۷ ed). Upper Saddle River, NJ: Merrill.
Downes, Stephen. (2006). Learning networks and connective knowledge, Retrieved February 20,2009 fromhttp://it.coe. Uga.eddu/itforum/paper92/paper92.Html.
بررسی بارشناختی بیرونی آموزش به شیوۀ چند رسانه ای مبتنی ...